27 August 2008

And I Can Only Roll My Eyes...

Baru pulang dari kedai elektrik, aku baru saja membeli mesin basuh. Seperti pembeli rasional yang lain, aku tawar-menawar mintak diskaun sikit.

Jurujual dengan sopan mengatakan tak boleh - "Ni dah diskaun dah ni kak" [ayat basi].

Tiba-tiba entah bila dan dari mana rakan jurujual tu tiba-tiba menyampuk sambil ketawa mengejek, berkata "Agak-agaklah....kalau beli 11 kg bla bla bla [aku tak dengar]". Seolah-olah aku tak layak nak bargain semata-mata aku beli mesin basuh 6kg?

Dahlah tu ada hati nak initiate conversation dengan aku dengan statement tak boleh blah - "Lelaki memang dilahirkan pandai memasak kan?". Owh, TV ni tayang rancangan masak-memasak kaum lelaki pulak. I mean...do I give a fuck? Lalu, gesture gelak sinis aku jadi jawapan kepada soalan bodoh tu.

"Gelak tak ikhlas", kata si bodoh kepada jurujual aku.

No comments: