21 December 2007

Weehoo!

Backpacking trip aku ke Singapura dah lulus dengan jayanya!

Walaupun aku gagal bertemu dengan LB…..sekurang-kurangnya aku berjaya mencipta rekod hidup aku selama 26 tahun ni – solo backpacking babe! Ramai yg kurang percaya kerja gila aku ni [gila ke?]. Malah ketika pemeriksaan pasport dan bagasi di pusat imigresen Singapura, seorang ibu berbangsa Cina telah berkata "Waaa…good la you" apabila aku menjawab pertanyaannya dengan siapa aku ke sana [entah apa yang goodnya, aku pun tak tahu].

Aku tak pernah terlintas nak buat orang hairan apatah lagi nak berlagak. Yang aku tahu, aku cuma nak buat apa yg aku mahu. Terima kasih, Ibu - yang langsung tak membangkang dengan rancangan aku.

But the trip wasn’t that bad, after all. Honestly, I had a helluva good time! Adrenalin naik balik! Paling terbaik [eihh apa ayat aku ni?] di sana ialah tiada siapa yang peduli dgn kau, hatta kau seorang perempuan yang berjalan sendirian. Bukan macam Malaysia, babe! Duduk dalam bas, tak kacau orang & layan perasaan sendiri pun kena raba. Haram sangat.

Destinasi berikutnya, aku kepingin sekali mengembara ke bumi Thailand. Walaupun Lisa & Ayim ada mengajak aku ke Bandung tahun depan. See how laa…

Dalam 2 minggu ini jugalah aku asyik teringatkan LB! Sudah masuk sebulan lebih dia tak mengirim berita semenjak operasi matanya. Kelmarin aku kembali membaca emel-emel yang pernah dihantarnya and I cried. Tak tahu bagaimana lagi caranya untuk berhubung dengannya! Yang menghairankan, semasa di Singapura tak pulak aku hegeh nak cari dia di hospital – hati semacam berat, entah kenapa?!

Atau aku yang paranoid?

4 comments:

Anonymous said...

hmm.. aku pun sebenranya tringin nak backpack g europe.. tp takder member...
kalau sengsorang mcm ko, cuak plak...

cuqisz said...

apis ~
europe tu dream aku gak! tapi lambat lagilah kot. mana nak kumpul $$ lagi. nak cari teman seperjuangan lagi :)

Anonymous said...

aku nih dok terhegeh-2 ajak orang tapi sorang pun taknak teman...dah tu..duit yg di kumpul pun abis dah dek kerana terbeli itu ini..takper Nad..kita gi phi phi island nanti yer....

cuqisz said...

lor. dah abis ke $$ kau? kenapa tak cakap....boleh aku tolong perabihkan ke arah manfaat yg lebih bermakna. LOL!

yeah. phi phi island with the SATC girlfriends ;)