08 September 2008

Enthusiasm Terbaru

Buat perbelanjaan kewangan, bulanan dan tahunan. Aha, aku memang suka mengira duit. Tapi tak berapa pandai nak "beranakkan" duit. Kamu reti?

Selama ini aku tak pernah rasa berkenderaan sendiri tu satu keperluan bagi aku. Mungkin faktor lokasi tempat kerja yang pada masa itu agak mudah diakses dengan pengangkutan awam. Namun akhirnya, setelah mendapat ilham dari Ilahi, aku bercadang nak beli kereta awal tahun depan. Dah segan nak menumpang orang, terutamanya bila melibatkan isu duit minyak. Buat masa ni, aku baru ada beberapa senarai pendek kereta apa yang nak dibeli. Yang pasti, Savvy telah ditendang keluar daripada senarai atas nasihat pengguna kereta itu sendiri.

Itu hari keluarga aku pergi usya satu rumah ni kat Kota Kemuning. Teres dua tingkat, lot tepi dan nampak gaya macam tak pernah dihuni. Aku & adik-adik memang berminat sebab kawasan perumahannya terancang, nyaman, bukaan saiz dan harga pun boleh tahan, kemudahan bagus [cuma tak ada pengangkutan awam rasanya] dan lokasinya taklah jauh sangat dari rumah yang kami diami sekarang. Tapi tulah...mungkin kena hold dulu, sampai aku & adik-adik dapat job confirmation. Hurm....

No comments: