18 December 2008

Apa yg Aku Suka Mengenai Majlis Perkahwinan

Hiasan je nih.

1. Dapat melaram baju cantik.
2. Dapat mekap tebal.
3. Dapat pakai bulu mata palsu.
4. Dapat mekapkan kanak-kanak. [Okay. No 2, 3 dan 4 only applicable untuk majlis keluarga terdekat]
5. Dapat usya cowoks. Ahahaha!

Itu dari segi superficial-nya lah.

Diam tak diam, tahun ni saja dah tiga orang yang rapat dengan aku dah diijabkabulkan. Dua orang adik lelaki aku dan seorang sepupu rapat. Harus lah orang [aka si sibuk badan] tanya aku bila nak kahwin. Macam tak biasa pulak. Heh.

Barangkali moment yang paling aku suka dalam peristiwa kerja kahwin ni adalah ketika pernikahan. Rasa gementar + berdebar + sayu + gembira + syahdu yang beraduk. Keajaiban sedang berlaku tatkala aku dapat rasakan juga yang syaitan-syaitan melalak meraung dan betapa gembiranya para malaikat di atas penyatuan suci mereka.

Sewaktu diminta berucap sesuatu secara spontan untuk rakaman video ketika kenduri adik ipar aku di JB tempoh hari, otak aku tak mampu berfikir di luar kotak. Akhirnya aku cuma dapat beri ucapan klise "Selamat Pengantin Baru" saja. Argh!

Lantak lah. Nak jugak buat ucapan lagi sekali. Begini bunyinya:


"Alhamdulillah dan tahniah di atas penyatuan kalian berdua.
Harapan aku semoga kalian sentiasa saling sayang-menyayangi.
Inshaallah, brotherhood & sisterhood kita akan jadi lebih teguh.
We love you both.
P/S: Hadiah untuk aku jangan buat-buat lupa pulak?! LOL."

No comments: