27 November 2011

Jalan Raja Bot

Semalam seharian aku, Ibunda & adik-adik ke KL. Dengan misi memburu bekas kaca untuk tetamu VIP, kain untuk mak-mak sedara dan sepupu-sepapat aku.

Aku & Ibunda menyelusuri [pergh!] kedai-kedai barangan dapur di sekitar Jalan Raja Bot, Chow Kit. Kitorang ke sini atas naluri yang memfirasatkan [pergh! pergh!] barangan kaca di sini lebih murah dari tempat-tempat lain. Minggu lepas aku berkenan mangkuk aiskrim kaca kat The Store Plaza Alam Sentral, menepati bajet tapi stok tak cukup. Sedih. Ibunda cadangkan untuk cari je kat Chow Kit & ada satu blog B2B [maaf tak ingat yang mana] pernah compare harga barang doorgift kat Nilai dan Chow Kit yang mana di Chow Kit harganya lebih murah! OK tak semua lah kot. Tapi dalam kes aku ni, alhamdulillah tak sia-sia pemburuan di Chow Kit. Aku beli kat Perniagaan Majumas [sebenarnya aku tau nama pun dari resit, haha!]. FYI, di kebanyakan kedai di sini harga yang dilabelkan adalah harga letak je. Gunakan kebijaksanaan kamu untuk tawar-menawar pada harga yang kamu mahukan OK? :)

Ni dia..hasil buruan yang menepati bajet & ada stok :)


Kedai gas arwah atuk [yang telah pun dijual sejak 15+ tahun lalu] masih di situ, dengan nama yang sama! Bayangkan lah selama itu jugak aku tak pernah jejakkan kaki ke sini. Tak sangka betul, bangunan kedai pun masih seperti dulu. Deretan kedai yang bertentangan telah dibina deretan kedai yang lebih teratur dan cantik [dulu siap ada kedai tempah batu nisan & kedai capal, semalam aku tak perasan pulak]. Bau longkang pun masih ada. LOL!


Rupanya kedai Wakim tu sebelah je dengan kedai gas ni. Kat Wakim ni aku singgah nak tengok paper bag tapi takde yang sesuai pulak sebab paper bag aku haruslah mempunyai tapak yang kukuh gituuu. Ada yang bertapak tapi kecik pulak. Banyaknya songeh ko ni kan!

1 comment:

Anonymous said...

mmg ko byk songeh..lol