23 October 2008

Dalam Keterpaksaan Aku Beli Bulu Mata Palsu Yang Menggoda Ya Hamats. Oh Tidak!

Aku suka alat solek dan bersolek. Untuk membeli blusher yang berharga RM90, aku tak berkira panjang. Tapi kalau nak membeli top atau seluar, memang aku fikir 100x.

Ish, exaggerating pulak. Okay sambung cerita solek-menyolek tadi. Senarai alat solek paling koman [baca: asas, mesti ada] aku ialah:

1. MOISTURIZER. Preferably yang ada illumination effect.
2. BLUSHER. Peachy shades sajork. TQ.
3. EYELINER. Sebab mata aku kecik, bukan sepet excuse me.
4. LIPSTICK. Yang pucat-mucat.
5. LIP BALM. Untuk effect bibir yang sihat.

Dan dalam banyak-banyak teknik solekan, aku paling gemar solekan telanjang [euw, teruknya bunyi. Okay, nude makeup]. Be as natural as you can be. Aku juga gemar solekan smokey eyes dan pernah mengaplikasikannya pada seorang kanak-kanak yang kemudiannya memaksa aku untuk cuci balik solekan tu sebab diejek kawan-kawan - macam hantu!

Aku rasa nak bersolek ni kena ada inisiatif, kreativiti dan of course lah kerajinan. Tapi aku ambil pendekatan sederhana [pergh ayat tak tahan!]. Belum lagi sampai tahap nak ikut bengkel. Disebabkan malas tahap dewa ni, aku cuma bersolek pada waktu pagi, ketika bersiap ke pejabat. Dan malas nak touch up balik terutamanya selepas solat - mafan sungguh dan malas gila nak cuci muka berkali-kali!

Jadi kepada perempuan-perempuan yang look really good with their makeup on - my enviousness goes to you! Walaupun kata orang, perempuan lebih cantik tanpa solekan - tak payah peduli okay?! Teruskan usaha anda!

No comments: