04 January 2008

Hati mati

LB finally emailed me yesterday. With a bad news - dah aku agak. Lebih mengharukan, dia ke kafe siber dengan balutan di mata! Dan dengan bantuan anak saudaranya, dia berjaya menitip khabar buat aku.

Aku tak dapat bayangkan bagaimana agaknya perasaan aku jika LB di depan mata aku. Dengan keadaan dirinya yang sudah mula menggunakan white cane and with bandage and all. Maunya aku meraung! Aku memang emosional, BTW.

Pernah seorang rakan sepejabat mengata aku bodoh kerana terlalu cepat percaya pada seseorang yang begitu mysterious dan tak pernah berjumpa pun. Well, thank you and fuck you! Cakaplah apa orang nak cakap. Aku tak pernah peduli. Barangkali ya…aku terlalu mengikut kata hati, tapi itu bukan urusan anda.

SEDIH.

Aku sedih – dia enggan memberi nombor telefonnya.
Aku sedih – dengan sikapnya yang hanya ingin berserah pada takdir, seolah aku ni tak ada signifikan dalam hidupnya.
Aku sedih – hubungan ini ikhlas tapi aku tak berdaya nak berbuat apa-apa untuk menjadikannya lebih bermakna.
Aku sedih - kenapa aku tak dipertemukan dan dating dengannya lebih awal, in fact sebelum kemalangan itu [okay, yang ini aku tau ianya takdir].
Aku sedih – this relationship is so damn complicated!!

Argh. Lamenya aku.

Mari biarkan saja hubungan ini mengalir tanpa emosi kasih sayang. Masa untuk terima hakikat dan teruskan kehidupan.



When will we get the time to be just friends?
~ Amy Winehouse

No comments: